آقای روحانی این بود الگوی داخلی برای برجام؟

تجمع+وزارت+نفت

وزارت نفت که دیگر سفارت عربستان سعودی نبود که دولت و وزارت کشور تا این اندازه از تجمع در مقابل آن هراس داشتند. وانگهی سفارتخانه کجا و وزارت خانه کجا؟

به گزارش افکار خبر: مدعی سفارت خانه دولت اجنبی است که مطابق قوانین بین الملل از دولت جمهوری اسلامی انتظار دارد از ساختمان سفارتش حفاظت شود و مدعی وزارتخانه دولتی است که رئیس جمهورش همین آذر ماه گذشته خطاب به دانشجویان گفت: «هیچ کس نباید خود را مستثنی از سؤال ملت بداند و همه باید به سؤال مردم و پاسخ‌گویی در برابر سؤال مردم افتخار کنند، که افتخار هم می‌کنند.
البته حالا نقد برخی از قوا برخی از نهادها کمی سخت و مشکل است! فعلاً از دولت و رییس جمهور شروع کنید.» حالا چه شده است که دانشجویان نمی توانند درباره یک قرارداد مهم اقتصادی که منافع ملی کشور محسوب می شود سوال کنند و احیاناً اندکی صدایشان را بالا ببرند؟
بحث حتی بر سر محتوای آی پی سی هم نیست که می گویند دستکمی از کرسنت ندارد. حتی مدیریت بیژن خان زنگنه هم مورد سوال نیست موضوع تعهدی است که دولت به نخبگان و دانشگاهیان کشور دارد. تعهدی که در هیچ یک از مفاد آن نه تانک آبپاش پیش بینی شده و نه باتوم و دستبند! به نظر می رسد در رخداد تاسف باری که برای دانشجویان عدالتخواه بوجود آمد می توان هم قوه مجریه و هم قوه مقننه را مقصر دانست.
قوه مجریه برخلاف قول رئیسش نه به تجمع اعتراضی اجازه برپایی داد و نه هنگامی که دانشجویان برای مذاکره با نیروی انتظامی وارد عمل شدند مذاکره و گفت وگو را برتابید. به گفته این دانشجویان پلیس در هنگام مذاکره برای برگزاری ادامه تجمع آنان را بازداشت کرده است!
حسن روحانی رئیس جمهور چندی پیش در آخرین نشست خبری با اصحاب رسانه و در واکنش به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد درباره اینکه موضع دولت درباره رد صلاحیت اصلاح طلبان چیست با لبخند معروفش پاسخ داد به نظر می رسد باید الگوی برجام را برای مسائل داخلی هم بکار برد.
حالا باید از رئیس جمهور پرسید که آیا این الگو فقط در شرایطی که هواداران دولت احساس خطر می کنند قابلیت استفاده دارد و یا دولت یازدهم همه جا به مذاکره و گفت وگو پایبند است؟ در مورد قوه مقننه هم می توان این انتقاد را وارد کرد که چرا تنها احمد توکلی باید به موضوع ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان معترض واکنش نشان می داد؟ یعنی از ۲۹۰ نماینده مجلس و ۳۰ نماینده تهران دانشجویان وکیل دیگری جز احمد توکلی نداشتند؟

نوشته آقای روحانی این بود الگوی داخلی برای برجام؟ اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

world press news

دانلود آهنگ آذری

Comments are closed.