رییس دانشگاه اصفهان: تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های چین/ اساتید ادبیات فارسی اعزام می‌شوند

24

رییس دانشگاه اصفهان از اعزام اساتید ادبیات فارسی به دانشگاه‌های «چین» خبر داد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ طالبی (رییس دانشگاه اصفهان) با اشاره به فعالیت این دانشگاه در حوزه دیپلماسی علمی و ارتباط با دانشگاه مطرح دنیا اظهار داشت: از سال‌های گذاشته ارتباط با سایر دانشگاه‌های مطرح به خصوص دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را آغاز کرده بودیم؛ که به طور مثال دوره مشترک منجر به مدرک فوق لیسانس را با یکی از دانشگاه‌های مطرح سویس داشتیم.

برگزاری کنفرانس سه جانبه «شرق‌شناسی» میان آلمان، فرانسه و ایران

وی با اشاره به همکاری با دانشگاه‌های فرایبورگ آلمان و استراسبورگ فرانسه افزود: در همین راستا قرار است کنفرانس‌های سه جانبه شرق‌شناسی میان ایران، آلمان و فرانسه برگزار شود که اولین کنفرانس آن در اردیبهشت ۹۵ در ایران برگزار و دو کنفرانس بعد با فاصله چند ماهه در فرایبورگ آلمان و استراسبورگ فرانسه برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه اصفهان به سفر اخیر روسای دانشگاه‌های بر‌تر به روسیه و بازدید از دانشگاه‌های آن اشاره کرد و گفت: در این راستا رایزنی‌های خود را با دانشگاه‌های روسیه شروع کردیم که قرار است علاوه بر مبادله دانشجو، پروژه‌های مشترک، اعزام دانشجو برای مدتی به دانشگاه‌های یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات متقابل نیز در دستور کار قرار گیرد.

طالبی همچنین از تعامل و همکاری با دانشگاه‌های مطرح چین خبر داد و خاطرنشان کرد: اخیرا در مقابل بازدیدی که ۴ ماه پیش رییس و معاونان دانشگاه شیامن چین از دانشگاه اصفهان داشتند، ما هم از دانشگاه‌های چین بازدید کردیم. ۲ دانشگاه چین از امکانات زیادی برخوردار هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت متقابل دانشگاه استفاده کنیم.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه اصفهان

وی با بیان این مطلب که با دانشگاه مطالعات خارجی گوانجو چین، تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده است، گفت: برنامه این است که ظرف ۶ ماه آینده (مهر ماه سال آینده) مفاد این تفاهم نامه را عملیاتی کنیم که عبارت است از مبادله دانشجو، اعزام استاد ادبیات فارسی به دانشگاه مطالعات خارجی گوانجو و همچنین اعزام استاد زبان چینی به ایران، برگزاری کنفرانس‌های مشترک.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: در همین راستا خرداد ۹۵ یک همایش و کنفرانس ریاضی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که ۴ نفر از اساتید دانشگاه شیامن در این کنفرانس حضور خواهند داشت و به تشریح آخرین دستاورد علمی خواهند پرداخت.

طالبی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نسبت استاد به دانشجو گفت: دانشگاه اصفهان در حوزه نسبت استاد به دانشجو طبق برنامه پیش رفته به طوری که نسبت کل دانشجویان دانشگاه در حال حاضر به ۱ به ۲۱ و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۱ به ۹ است و ایده آل این است که ظرف سه سال آینده در مقطع تحصیلات تکمیلی به میانگین ۱ به ۸ و در کل دانشگاه به میانگین ۱ به ۱۸ برسیم.

نوشته رییس دانشگاه اصفهان: تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های چین/ اساتید ادبیات فارسی اعزام می‌شوند اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

فانتزی

صبحانه

Comments are closed.