طراح چهره‌پردازی «یتیم خانه ایران»:بیش از ۱۰ بار هر بازیگر تست گریم شد/ «یتیم‌خانه ایران» کار قابل تاملی است

13941116000165_PhotoA

داریوش صالحیان با اشاره به کشته شدن ۹ میلیون ایرانی در قحطی جنگ جهانی گفت: هنگام تدوین برخی از قسمت‌های کار را دیده‌ام و به نظرم کار خیلی خوب و قابل تاملی شده است.

به گزارش فارس: داریوش صالحیان طراح چهره‌پردازی فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» گفت:من از فیلم «نغمه» با آقای طالبی آشنا شدم و با ایشان کار کردم. وقتی برای این پروژه به من پیشنهاد کار شد با توجه به موضوع و فیلمنامه‌ای که داشت استقبال کردم و مشغول به کار شدیم.

وی با اشاره به نوع طراحی گریم در این اثر اظهار داشت: به این مهم توجه باید کرد که قسمتی از تاریخ ایران گم شده است که همراه آن حدود ۹ میلیون ایرانی هم گم شده‌اند، یا بهتر بگویم کشته شده‌اند. در کشور ما چیز زیادی از قحطی و عاملان آن تاکنون گفته نشده است؛ اگر هم چیزی گفته شده به این وسعت به آن پرداخته نشده که چه جنایتی در ایران صورت گرفته است. ما هم بعد از خواندن فیلمنامه متوجه شدیم که چه اتفاق هولناکی در ایران رخ داده است و من نه در کتاب‌های درسی و نه در فیلم‌هایی که تاکنون ساخته شده، ندیده‌ام که به این موضوع پرداخته شود، گویا این برگ از تاریخ را کسی نباید بخواند.

صالحیان در ادامه درباره نحوه فعالیتش در «یتیم خانه ایران» گفت: در این پروژه ما فقط حدود ۳ ماه با یک گروه هفت نفره تست گریم داشتیم، و یک تیم حدودا هشت نفره هم برای ساخت ماکت‌ها کار کرده‌اند، تقریبا ما بازیگری را نداشتیم که زیر ده بار تست گریم شده باشد. با توجه به حساسیتی که آقای طالبی داشته‌اند و اینکه تمام گروه با علاقه کار کردیم که کارها به بهترین شکل انجام شود و همه چیز به شکل طبیعی باشد و چیزی بیرون از کار نزند به نظرم کار رئال شده است.

وی در ادامه توضیح داد: کار به لحاظ حجم بسیار سنگین بوده است، ما به غیر از بازیگران که هفت الی هشت نفر در روز را باید گریم می کردیم، حدود صد الی دویست نفر هنرور را هم باید گریم می کردیم.

طراحی چهره‌پردازی فیلم «یتیم خانه» گفت: سر تدوین برخی از قسمت‌های کار را دیده‌ام و به نظرم کار خیلی خوب و قابل تاملی شده است درحال حاضر از نتیجه کار کاملا راضی هستم که در موقع اکران در جشنواره فجر کیفیت کار را خواهید دید.

بنابراین گزارش، «یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که طی آن عده ای ملیونی از ایرانیان به سبب آن کشته می شوند، این قحطی در سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۹ و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داده است.

طبق زمان‌بندی صورت گرفته از سوی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اولین نمایش «یتیم خانه ایران» یکشنبه ۱۸ بهمن در پردیس آزادی و برج میلاد نمایش داده خواهد شد.

«یتیم‌خانه ایران» یکی از تولیدات مهم امسال سینمای ایران به شمار می‌آید که در آن بازیگرانی همچون: علیرام نورایی، جعفر دهقان، قطب الدین صادقی، فرخ نعمتی، آهو خردمند، داریوش اسعد زاده، صالح میرزا آقایی، ایمان صفا، علی شادمان، حمید تاج دولتی، زهرا محمد پور، ملیکا شعبان، پرویز بزرگی، مصطفی بهشتی، مهری آل آقا، محسن حسینی، پریسا بادران، رضا اکبری، والا شهیری ایفای نقش می کنند.

بازیگران خارجی، برایان طرفه، برت جان کورن، کامرون چَپمَن، جان اُتُل، پاول دودنی، تونی هیوز، کلوم کوتس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

همزمان: بهمن حیدری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه های ویژه بصری: حسن پیله ور، صداگذاری. میکس.ترکیب صدا: بهمن حیدری، مهدی جمشیدیان، عکاس: نادر فوقانی، منشی صحنه: محسن بهاری را برعهده دارند.

نوشته طراح چهره‌پردازی «یتیم خانه ایران»:بیش از ۱۰ بار هر بازیگر تست گریم شد/ «یتیم‌خانه ایران» کار قابل تاملی است اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

موسیقی روز

کانون نماز

Comments are closed.