کشف دست نوشته‌های فضانوردان آپولو ۱۱

کارکنان موزه ملی هوا فضای اسمیتسونین، دست‌نوشته‌هایی از فضانوردان ماموریت آپولو ۱۱ را که به مدت ۴۰ سال دیده نشده بود کشف کردند.
ایسنا: کارکنان موزه ملی هوا فضای اسمیتسونین، دست‌نوشته‌هایی از فضانوردان ماموریت آپولو ۱۱ را که به مدت ۴۰ سال دیده نشده بود کشف کردند.

ماژول فرماندهی آپولو ۱۱ کلمبیا از سال ۱۹۷۰ در موزه ملی هوا فضای اسمیتسونین به معرض نمایش گذاشته شده است. آپولو ۱۱ ماموریتی از پروژه آپولو بود که منجر به فرود انسان بر روی کره ماه شد.

781834_783

کارکنان موزه اسمیتسونین دست‌نوشته‌ها و نیز سایر نشانه‌گذاری‌هایی که توسط سه فضانورد انجام شده بود را کشف کردند. این نشانه‌ها در بخشهایی از فضاپیما نقش بسته بود که بیش از ۴۰ سال از دید همگان پنهان مانده و شامل یک سری اعداد و محاسبات بود که نشان می‌دهد فضانوردان در آن زمان به سرعت در حال محاسبه چیزی بوده‌اند.

با مرور متن صوتی ارتباطات زمین و فضای آن سال، مشخص شد اعدادی که در سمت راست و پایین قرار دارند نشان می‌دهند که کالینز، یکی از فضانوردان، سعی در اشاره کردن به موقعیت ماه‌نشین عقاب بر روی سطح ماه داشته است.

اگر از نزدیک به نوشته‌های سمت راست بالای تصویر نگاه کنید، می‌بینید که فضانوردان نوشته‌اند “کیسه‌های ادرار در روز راه‌اندازی فضاپیما”. این نوشته به این معنی است که فضانوردان کیسه‌های پر شده ادرار را در یک محفظه نگهداری می‌کردند و این جمله هشداری بوده تا کسی به این محفظه دست نزند.

متصدی این موزه می‌گوید با وجود این که در حدود ۵۰ سال از این ماموریت می‌گذرد، ما همچنان به دنبال کشف مسائل تازه‌تر از این ماموریت اسرارآمیز هستیم.

نوشته کشف دست نوشته‌های فضانوردان آپولو ۱۱ اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

دانلود فیلم جدید

مرجع توریسم

Comments are closed.