نماینده وزیر راه در شورای حفظ بیت‌المال : ۱۱۹ هکتار تغییر کاربری به وضعیت سابق برگشت/ اجازه نمی‌دهیم زیارت، گردنه حیران شود

معصومم

نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال با بیان اینکه در تهران حکم تخریب ۵ میلیون متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز صادر شده است، گفت: همچنین ۱۱۹ هزار هکتار تغییر کاربری را به وضعیت سابق برگرداندیم.

به گزارش ایلنا، حسین معصوم با بیان اینکه به موضوع زمین خواری در روستای زیارت ورود کرده ایم، اظهار داشت: موضوعات مربوط به زمین خواری های روستای زیارت به شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام شده است و شورا هم پیگیر زمین خواری روستای زیارت است و به طور قطع اجازه نمی دهیم روستای زیارت به گردنه حیران تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در قوانین و مقررات موجود استثنا ها به اصل تبدیل شده، ادامه داد: واقعیت این است که استثناها در اصول در نظام شهرسازی در تراکم فروشی، شهر فروشی، تخریب اراضی ملی به اصل تبدیل شده است و موضعاتی مانند زمین خواری و تراکم فروشی اپیدمی شده است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال با بیان اینکه حکم تخریب بالای ۵ میلیون متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در تهران صادر شده است، گفت: این حجم در منطقه‌ای مانند تهران بسیار اهمیت دارد و تنها در منطقه کن ۳۰ رستوران تخریب شده است این در حالی است که در مقطعی تخریب حتی یک واحد هم برایمان آرزو بود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱۹هزار هکتار تغییر کاربری را به وضعیت سابق برگرداندیم.

معصوم با بیان اینکه خوشبختانه اراده خوبی در شورای حفظ بیت المال و دستگاه های اجرایی و دولت برای مبارزه با زمین خواری و تخریب اراضی ملی وجود دارد، اظهار داشت: در شوراها تخلف انجام شده مهم است و اینکه این تخلف از سوی افراد حقیقی یا حقوقی و یا دستگاه های دولتی انجام شده اهمیتی ندارد و به طور قطع با تخلف کننده برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز باید نگاه ملی داشته باشیم، گفت: اگر بخواهیم در برخوردها تبعیضی قائل شویم به طور قطع در محقق کردن اهداف موفق نخواهیم بود.

نوشته نماینده وزیر راه در شورای حفظ بیت‌المال : ۱۱۹ هکتار تغییر کاربری به وضعیت سابق برگشت/ اجازه نمی‌دهیم زیارت، گردنه حیران شود اولین بار در خبرداغ پدیدار شد.

کیمیا دانلود

خرم خبر

Comments are closed.